Ескіз до картини «До останнього патрона». 1945
The sketch for the painting "To the last bullet". 1945
Ескіз до картини Бориса Костецького. Уродженець Черкащини. У 1933–1938 рр. проходив строкову й понадстрокову службу в Червоній армії. У переддень німецько-радянської війни навчався в Київському художньому інституті (нині – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури), працював художником в агітпункті вокзалу. Улітку 1941 р. не був мобілізований за станом здоров'я. Зводив укріплення довкола м. Київ, створював плакати. У вересні 1941 р. покинув місто з червоноармійцями, які відступали.
Ескіз до картини Бориса Костецького. Уродженець Черкащини. У 1933–1938 рр. проходив строкову й понадстрокову службу в Червоній армії. У переддень німецько-радянської війни навчався в Київському художньому інституті (нині – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури), працював художником в агітпункті вокзалу. Улітку 1941 р. не був мобілізований за станом здоров'я. Зводив укріплення довкола м. Київ, створював плакати. У вересні 1941 р. покинув місто з червоноармійцями, які відступали. Потрапив у оточення. Був заарештований органами німецької окупаційної влади, але втік. Переховуючись, на Київщині заробляв іконописом, вишиванням рушників, реставрував і розписував церкви сучасного Вишгородського району. У вересні 1943 р. вивезений до робочого табору на Львівщині, в серпні 1944 р. – до Чехословаччини. Приєднався до Словацького національного повстання, вступив до лав 1-ї партизанської бригади ім. Сталіна. По війні працював у військовій комендатурі м. Тисовець (нині – Банськобистрицький край, Словаччина), автор серії робіт, присвячених партизанам. У 1950 р. повернувся до м. Київ
There is the sketch for the painting of Borys Kostetsʹkyy. From Cherkasy region. In 1933–1938 he served in the ranks of the Red Army. He studied at the Kyiv Art Institute (now it’s the National Academy of Fine Arts and Architecture) and worked as an artist in the propaganda station of the railway station before the German-Soviet war. He wasn’t mobilized to the ranks of the Red Army because of health reasons in the summer of 1941. He participated in construction of the fortifications around Kyiv, painted posters. He left the city with the Red Army soldiers, who withdraw in September 1941. He was in an encirclement. He was arrested by the German occupation authorities but could escape. He hid in villages of Kyiv region where he painted icons and embroidered Ukrainian national towels. Also, he participated in restoring and painting the churches of the nowadays Vyshhorod district. In September 1943 he was captured and transported to a labor camp in Lviv region. In August 1944 – to Czechoslovakia. He participated in the Slovak National Uprising, became a soldier of Stalin the 1st partisan brigade. He worked in the office of the military commandant in Tysovec (now it’s Banska Bystrica region of Slovakia). He created a series of paintings about partisans after the war. He came back to Kyiv in 1950
Автор або виробник | Борис Костецький Borys Kostetsʹkyy |
Назва | Ескіз до картини «До останнього патрона» The sketch for the painting "To the last bullet" |
Походження | 1945 |
Музей, фонд | Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex Основний фонд. The main fund |
Класифікація |
Образотворчі пам’ятки Образотворче мистецтво |
Мова тексту | Російська. Russian |
Анотація | Графіка, ймовірно, експонувалася на персональній виставці Бориса Костецького (м. Тисовець, 1946 р.), присвяченій спільній боротьбі радянських та словацьких партизанів у 1944–1945 рр. Probably the graphics were exhibited at the personal exhibition of Borys Kostetsʹkyy in Tysovets, in 1946. The theme of the exhibition was a common struggle of Soviet and Slovak partisans in 1944–1945 |
Теми | Друга світова війна. Німецька окупація Європи. Українці в лавах регулярних збройних сил та парамілітарних формацій країн антигітлерівської коаліції. Бойові дії на території України в 1941 р.: Оборона Києва. Православна церква в Україні в роки Другої світової війни. Рух Опору в Чехословаччині: Словацьке національне повстання. Увічнення пам'яті учасників Другої світової війни. The Second World War. Nazi occupation of Europe. Ukrainians in the regular armies and paramilitary organizations of the Allies. Hostilities in Ukraine in 1941.: The defence of Kyiv. The Orthodox Church in Ukraine during the Second World War. The Resistance movement in Czechoslovakia: Slovak National Uprising. Commemoration of the participants of the Second World War |
Періоди і дати | ІІ чверть ХХ ст. / The second quarter of the twentieth century |
Території, міста | Чехословаччина. Czechoslovakia |
Особи, пов’язані з музейним предметом | Борис Костецький. Borys Kostetsʹkyy |
Пошукові терміни | Друга світова війна, Європа, українці, художник, Київ, Україна, церква, іконописець, Чехословаччина, Словацьке національне повстання, Тисовець. World War II, Europe, Ukrainians, artist, Kyiv, Ukraine, church, icon painter, Czechoslovakia, Slovak National Uprising, Tysovec |
Тип контента | Зображення |
Додаткові формати | image/jpeg (2 files : 0.58 Mb) - фото оригіналу |
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL оцифрованого об’єкта | https://mail.digital.warmuseum.kyiv.ua/documents/visu/1049 |
URL сторінки з описом | https://mail.digital.warmuseum.kyiv.ua/documents/1049 |
Дата онлайнової публікації | 2022-02-23 |
Виробництво |
Виробник (оцифровування, обробка зображень) : Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс Produced (digitizing, photo editing) by : National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex |
На предмет | Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex |
На депозитарій | Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex |
На ресурс | Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex |
На метадані | Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс National Museum of the History of Ukraine in the Second World War. Memorial complex |
Довідка
Терміни, що використовуються в інтерфейсі цифрових колекцій
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими. Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий. Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання, отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі. Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.